lunes, 26 de abril de 2010

Es necesari?


"Que feu a estes hores per açí? que esta pasant?" , totes eixes preguntes es podria fer el meu avi Vicent quan eixia de la porta de la seua casa, per no tornar mai més, en aquella matinada d'un 17 d'octubre de l'any 1936, al seu poble de Sollana.

Fou traslladat junt a uns 24 sollaners i persones de bé, que també es podrien preguntar el mateix que el meu avi, quan els tragueren a la força de les seues cases, sense cap motiu aparent, a les afores del cementeri d'algemesí, per a fusilar-los.

I per quina raó fere
n eixe crim els que dispararen contra estes persones?, eren tal vegada, terroristes, espies o cualsevol altre calificatiu de guerra que mereixgueren ser fusilats a sang freda?

Totes eixes preguntes i moltes altres més, vos puc asegurar que em feia una i altra vegada. Es més, cert día em vaig atrevir a preguntar-li al meu pare, per aquell temps. Ell, naturalment, em contà el que ja sabia, que va ser un temps per oblidar i pensar que no deuria d'haber pa
sat mai.

Jo anant més en ja, tenia una curiositat tal vegada algo macabra, i li vaig preguntar el següent: "Papa, de totes aquelles persones que dispararen contra el iaio, hi havia algú de Sollana?", a lo que el meu pare respongué: " Si ". Jo naturalment em vaig quedar parat, i anant més enjà, encar em vaig atrevir a preguntar: " Em pots dir que va ser o de quina familia es?". A eixa pregunta, em va mirar molt serios i em dir: "fill meu, eixa resposta acaba amb mi, ja que d'eixa forma també acabaran les rencilles i el odis e
ntre les persones".

Jo, particularment, tinc per al meu pare com a una de les persones més sabies i més sensates que he conegut, i crec que aquelles persones que'l conegueu personalment, penseu el mateix.

I dic jo, si el meu pare amb la seua sabiesa de l'experien
cia i el dolor, te molt clar que amb ell, acava eixa etapa d'odis i de confrontacions entre gent d'un mateix poble. Com es posible, que tot una persona a la que tal vegada ni tant sols ha experimentat la desagradable experiencia de vore com mataven al seu pare, com la seua mare carregava amb els seus cuatre fills sent el més major de dotze anys, i tingué que exiliarse a un poble molt lluny del seu, ja que ells també estaven en perill de mort. Com es posible, que eixa persona tinga la necesitat de agafar un bisturí i furgar amb una ferida quasi tancada anomenada guerra civil i franquisme?

Aquell temps negre de la nostra història, ja fa més de 40 anys que ha pasat, no 5 ni 10 anys, senyor Garzon, ja son en la majoria de casos més de 40.

De veritat es necesari confrontar als espanyols de nou amb velles ferides?

No ho entenc.

Tots han perdut, ningú ha guanyat.

domingo, 18 de abril de 2010

EL GRAN TEATRE



Totes les dies tenim una cita amb la nostra particular rutina. Unes dies millor com la cara de la cara de la dreta i altres dies no tant millor, com la cara de l'esquerra.


Podem anomenar esta, com el nostre particular teatre? Tal vegada si.


Jo la veritat, em dona prou igual de quina cara ens pugam despertar, sempre, clar esta

sábado, 10 de abril de 2010

Por favor, ved este trozo de una pelicula

Pinchad en este enlace para que podais ver un trozo de la película "El Gran Dictador".

Lo más seguro es que ya lo hayais vistos y varias veces. Pero no está de más recordarlo.

¿Os acordais lo que comenté de los valores?

http://www.youtube.com/watch?v=he26DAbk3Sw

Un saludo

lunes, 5 de abril de 2010

LAS TRIBULACIONES DE UN CONDUCTOR CON GPS

Hoy día, la tecnología nos facilita bastante la vida, con tantos aparatitos que se han inventado.

Unos pueden hacer cambiar el canal del televisor y sin levantarnos de la silla, otros nos descongela en un ratito un caldo que parece una piedra, otros ...

Vamos que unos pocos listos han hecho aparatitos para que unos muchos nos hagamos cada vez más cómodos y si a caso no tan listos.

Pues bien, uno de esos aparatitos inventados y que quita toda la gracia del viaje en coche, es el GPS, con él se acabó aquello de, "por Dios, para y pregunta por donde se va ha Zamora" o "¿porque no preguntas a la viejecita esa que está sentada al fresco, por donde para el bar Tolo?.

Vamos que los GPS, nos facilitan y mucho la orientación, tu le indicas a donde quieres ir, él mismo te organiza la ruta, te dice por donde tienes que pasar, donde girar, y si te descuidas, donde tenemos que parar para hacer pis y otras necesidades varias (que sutil).

Ahora bien, hoy lunes cinco de abril del año del señor dos mil diez, nuestro buen amigo Aurelio, tenía que ir desde mi casa en Murcia al centro comercial IKEA y luego regresar de nuevo a mi casa a eso del mediodía.

Cuando eran las trece horas y no sabía nada de la familia, les llamo por teléfono para ver que les quedaba y, ahora empieza lo bueno. Al otro lado del móvil, escucho una voz algo agobiada que me dice "chaval, que nos hemos perdido", y yo totalmente pasmado le digo, "¿como?", y se me responde "le he puesto al GPS la dirección de tu casa y nos enviaba dirección A Coruña", yo de nuevo y totalmente pasmado respondo "¿COMO?" y otra vez me contesta "ahora voy dirección San Javier", a lo que yo le respondo "Aurelio, eso es camino a la costa", con lo que su respuesta es "luego te llamo".

Al cabo de unos minutos, ya había terminado de mi trabajo y le llamo de nuevo, "oye por donde paráis ahora?", "por unos pueblecitos", yo ya estaba dispuesto a coger las llaves del coche para ir a buscarlos y les digo " ¿que pueblecitos?, dime el nombre de uno de ellos", "pues no lo se, en cuanto lo lea te llamo y te digo".

Así, hasta que al cabo de un buen rato, al final el amigo Aurelio, me llamó para decirme estaba en pleno centro de Murcia.

Un trayecto que de normal es de diez minutos, IKEA mi casa, y eso con tráfico, se ha convertido en un trayecto de prácticamente más de una hora, pasando del norte de Murcia al sur y terminando en pleno centro.

Y todo eso, y ahí va lo más sorprendente, con ese aparatito que tanto nos facilita el viaje y los trayectos llamado GPS.

Yo no se que opináis vosotros, pero nosotros al menos no hemos reído un buen rato recordándolo, mientras con comíamos un arroz con conejo y serranas en Los arroces del Romea frente al Teatro Romea de Murcia.

Eso sí, a veces no siempre hay que hacer caso a esos aparatitos ya que no siempre tienen razón, y si no que se lo pregunten a nuestro amigo Aurelio, que por poco termina comiendo nécoras en A Coruña.